2015. szeptember 22., kedd

Szakmai gyakorlat az Amnesty Internationalnél


Azt hiszem most már bátran leírhatom, hol is fogom tölteni a szakmai gyakorlatomat, mert így másodjára sikerült tető alá hozni a dolgot :) Miután az első próbálkozás a körülmények összjátéka miatt kudarcba fulladt, Sellei Iván segítségével fel tudtam venni a kapcsolatot az Amnesty International irodájával. Miután véglegessé vált az órarendem, jeleztem, hogy most már van mivel kalkulálni, így a mai napra meg is beszéltünk egy találkozót.

Bár egyelőre csak a bemutatkozásokon és az alapvető egyeztetésen vagyunk túl, első benyomásom szerint nagyon közvetlen és barátságos csapatba fogok kerülni. Álmaimban sem reméltem, hogy ennyire a végletekig rugalmas hozzáállással találom majd szembe magam, ugyanis gyakorlatilag felajánlották nekem, hogy be is járhatok az irodába, de otthonról is dolgozhatok. Végül ennek egy kellemes keverékében állapodtunk meg: péntekenként 9-től délután 2-ig bent leszek, a hét többi részében pedig otthon dolgozom.

Úgy érzem, számomra ez a létező legideálisabb megoldás. Az órarendem nagyrészt úgy alakítaná, hogy egyszerre csak egy-két órát tudnék bent lenni az irodában, és nyilván végig azon pörögnék, mikor kell indulnom órára stb. Így viszont a péntek az irodáról fog szólni, egyébként pedig itthon fogok fordítani. Azt semmiképp sem tartottam volna célravezetőnek, hogy csak itthon dolgozzak, mert egyrészt szerettem volna közelebbi kapcsolatba kerülni az iroda dolgozóival, másrészt így esélyem nyílik kicsit belepillantani a szervezet mindennapi életébe – bármennyire kaotikus és a szokásostól eltérő legyen is jelenleg.

Egy nagyobb projekten fogok dolgozni, ami előreláthatóan ki fogja tölteni a 60 órát, illetve ezen kívül előfordulhat, hogy ha éppen bent vagyok az irodában, aktuálisan egy-két sürgősebb fordítási feladatba is besegítek majd. A gyakorlati idő végén (amiről még nem beszéltük meg pontosan, mikor is lesz) kapok majd ajánlólevelet is a remélhetőleg sok-sok tapasztalat mellé :)

Örülök, hogy végre sikerült nyélbe ütni ezt a szakmai gyakorlatos dolgot, és remélem, sokat fogok tanulni, illetve jól is fogom érezni magam az Amnesty-nél :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése